تاریخ:
شنبه/۸ اردیبهشت/۱۴۰۳
ساعت:

ثبت رکورد تولید ۷.۵میلیون تن کلینکر در هلدینگ سیمان غدیر

🔴 دکتر مهدی عبوری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در جمع مدیران هلدینگ سیمان غدیر با اشاره به راندمان ۹۳ درصدی و کسب سود خالص بیش از 25 هزار میلیارد ریالی و حاشیه سود خالص 37 درصدی در سال مالی گذشته در هلدینگ سیمان، بر تداوم روند افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات تاکید کرد.

✅ *دکتر مهدی عبوری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در جمع مدیران هلدینگ سیمان غدیر بیان داشت: این مجموعه آمادگی تامین سیمان موردنیاز نهضت ملی مسکن را دارد.*
🔹 این نشست همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس هلدینگ سیمان غدیر و ثبت رکورد تولید ۷.۵میلیون تن کلینکر در این هلدینگ و با حضور مدیران ارشد و اعضای هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری غدیر برگزار شد.
🔸 در ابتدای این جلسه مهندس سلیمیان مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر، درگزارشی به ارائه عملکرد 5 ساله و اقدامات و دستاوردهای این هلدینگ پرداخته و افزود:
🔹 *در پایان سال مالی منتهی به شهریور 1402، مقارن با بیستمین سالگرد تاسیس این هلدینگ، موفق به ثبت رکورد تولید ۷.۵میلیون تن کلینکر شدیم.*
🔹شرکت‌های سیمان شرق (قدیمی‌ترین کارخانه سیمان فعال در کشور)، سیمان کردستان (امکان تولید همزمان ۲۳نوع سیمان)، سیمان دشتستان (دارای بالاترین ارزش بازار دربین شرکتهای سیمانی کشور)، سیمان مونددشتی‌ (بالاترین میزان بهره‌وری و حاشیه سود عملیاتی در بین شرکتهای سیمانی کشور) و سیمان سپاهان (قطب تولید سیمان موردنیاز صنایع کشور)، ارکان هلدینگ سیمان غدیر را تشکیل می‌دهند.
🔸 طبق گزارش وزارت صمت، در بین همه هلدینگ‌های سیمانی، *بالاترین راندمان تولید متعلق به هلدینگ غدیر با بیش از ۹۳درصد بوده که این رقم در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.*

✅ *در حوزه‌ی تاب‌آوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، اقدامات مؤثری انجام شده که باعث شده حتی درصورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده‌ی تولید، به مدت ۱۲۲ روز امکان تولید داریم، درحالیکه این عدد در صنعت بطور متوسط ۷۱ روز است‌ که این امر نشان‌دهنده سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری هلدینگ حتی در شرایط سخت تولید است.*
🔸 از ۷.۵میلیون تن کلینکر تولیدی، حدود ۲.۵میلیون تن صادر می‌شود.
🔹 ۲۹ مقصد صادراتی در اقصی‌نقاط جهان ایجاد کرده‌ایم که تنوع جغرافیایی و تعدد مشتریان در قاره‌های مختلف باعث بالارفتن قدرت تحقق اهداف صادراتی شده است.
🔸 در پروژه‌های بزرگ ملی مانند آزادراه اصفهان-شیراز، ایران‌مال، پارس‌جنوبی و عسلویه، قطار شهری مشهد و ... تامین‌کننده سیمان بخش اعظم یا تمام پروژه بوده‌ایم.
🔹 برای حدود ۳هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۲هزار فرصت اشتغال غیرمستقیم در هلدینگ سیمان غدیر ایجاد کرده‌ایم که از این حیث دومین هلدینگ در زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هستیم.
🔸 *سودآوری مجموعه ما از جنس افزایش قیمت دلار نبوده و افزایش تولید منتج به افزایش سود شده است که این امر ما را از سایر صنایع و رقبا متمایز می‌کند.*
🔸 طبق آمار، در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران رتبه‌ی ۱۳۹ و در میان شرکتهای تولید سیمان رتبه اول را داشته‌ایم.
🔹تمام فروش داخل از مسیر بورس کالا بوده که نشان از شفافیت کامل در فرایند تولید و عرضه محصولات دارد.

🔸 در بخشی از این نشست، دکتر یاوری معاون فنی هلدینگ سیمان غدیر با اشاره به اجرای پروژه های بهینه‌سازی در این مجموعه افزود:
🔹با ارزیابی کیفی مستمر و برنامه‌ریزی دقیق موفق به افزایش ظرفیت عملیاتی شده‌ایم که باتوجه به بالارفتن عمر ماشین‌آلات و استهلاک ، دستیابی به این امر بسیار قابل توجه است.

 

✅ *دکتر عبوری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر نیز با اشاره به محدودیتهای موجود در تولید سیمان در کشور افزود:*
🔸 صنعت سیمان در کشور بسیار مظلوم واقع شده و کنترل دستوری قیمت‌ها و اعمال محدودیت بدلیل ناترازی انرژی در فصول تابستان و زمستان و چالش‌های زیست‌محیطی بخش مهم مشکلات این صنعت بشمار می‌رود.
🔹 *با وجود این محدودیت‌ها، ثبت رکورد تولید، راندمان بالا و سودآوری چشمگیر ، نشان از عزم راسخ مدیران هلدینگ سیمان و پرسنل خدوم شرکت‌های زیرمجموعه دارد‌*
🔸 برنامه‌های آتی هلدینگ سیمان بسیار مهم و راهبردی‌ است؛ که تکمیل زنجیره پایین دستی، تبدیل سیمان به مصالح مصرفی و قطعات پیش ساخته بتنی، متنوع‌سازی محصولات سیمانی در حجم انبوه، تامین برق ازطریق منابع تجدیدپذیر ، توجه ویژه به صادرات و بهینه سازی حمل و نقل بخشی از این برنامه‌ها است.
🔹وی از آمادگی کامل هلدینگ سیمان غدیر برای تامین سیمان موردنیاز پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد.
🔺 در پایان، به پاس ثبت رکورد تولید 7.5 میلیون تن کلینکر و یادبود بیستمین سالگرد تاسیس هلدینگ سیمان غدیر، از مدیران و پرسنل برتر در حوزه‌های مختلف تولید، فنی‌مهندسی و پشتیبانی تقدیر شد.

✅ *خبرگزاری فارس*  http://fna.ir/3fx60n

9faf7034 227d 4cca 8b9e b2800f5bc458